Radio 2.0 galvenā ziņa nāca no Uģa Poļa – radio ir jāizvēlas, kā medijs, jo tam ir vajadzīga tikai dzirde, lai uztvertu tā ziņu. Tam paralēli var darīt citu darbību. Caur radio palīdzību ir jāveido ilgtermiņa attiecības ar klausītāju, jo tas ir kā fons visam. Ar to nevajag mērķēt uz tūlītēju rezultātu. Tas nes lielāku atdevi ilgtermiņā, atgādinot par sevi fonā, nevis cenšoties izsisties priekšplānā kā TV, kur reklāma ir uzbāzīga ar mērķi.
Biznesa vadības konsultants Edmunds Apsolons deva vērtīgu papildinājumu šai ilgtermiņa attiecību veidošanas paradigmai. Izvirzot domu, ka katra radio stacija ir cilvēku komūnā ar saviem uzvedības noteikumiem, kas ir jāievēro, lai tiktu pieņemts un nebūtu svešinieks. Kas liek reklāmdevējiem aizdomāties par to, ka katrā radio stacijā sava ziņa būtu jāpasniedz pēc šiem noteikumiem, lai klausītājs ziņu gribētu uztvert. (kādi šie noteikumi ir netika minēti. Tāpēc iespēja veikt unikālu pētījumu komunikāciju zinātnē ir ☺ )
Apsalons arī trāpīgi pateica, ka klausītājiem ir sakrāta uzticība pret konkrētu radio staciju, kas reklāmdevējiem un radio stacijām būtu jāņem vērā, kad runa ir par reklāmu- gan, lai to izmantotu gan, lai to nesagandētu. Politka.lv nesen bija Andas Rožukalnes raksts “Nogalinātais radio”, kas labi raksturo šo tēzi.
Radās arī labs jautājums un aktīva diskusija no klausītājiem par to, kāpēc ir nerakstīts likums, ka mērķa auditorijas pēc valodas pārsvarā ir 60% latviešu un 40% krievu, ja Rīgā 60% iedzīvotāju ir krievvalodīgi? Un gala atbilde, pie kā visi piekrita, ir tāda, ka latvieši līdz 30 arvien sliktāk pārvalda krievu valodu (nerunājot par nepilngadīgajiem. Tomēr šie zina angļu labi.) atšķirībā no krieviem līdz 30, kas latviešu valodu pārvalda labi.
Secinājums ir, ka radio nav nekāds mirstošs medijs. Viņš vienkārši kā citi mediji, digitālā spiediena dēļ, izkopj savu identitāti. Nedomāju, ka viņš to gluži maina kā prese, bet drīzāk tiek vaļā no liekā, lai būtu jēgpilnāks klausītājiem. Jo kā teica Uģis Polis "Ja radio saka, ka ir starp klausītāju un reklāmdevēju tad tas nav labs radio. Labs radio uzreiz pateiks, ka viņs ir priekšs klausītājiem!"
No comments:
Post a Comment